پیش بارگذاری

انواع تیغه برف پاک کن چگونه به وجود آمد؟!

انواع تیغه برف پاک کن چگونه به وجود آمد؟! - بازرگانی ساما - برف پاک کن ساما

انواع تیغه برف پاک کن چگونه به وجود آمد؟!

در ابتدا، انواع تیغه برف پاک کن ساختاری ساده داشتند و اهرمی که در داخل بدنه ماشین بود آن را کنترل می کرد و به حرکت در می آورد. ولی امروزه تیغه ها دارای موتور هستند و به شکل برقی کار می کنند و ساختاری مدرن پیدا کرده اند. بعضی خودروها سنسورهای تشخیص باران نیز دارند که همین مسئله موجب می شود کارکرد تیغه ها بهتر شود.

انواع تیغه برف پاک کن چگونه به وجود آمد؟! - بازرگانی ساما - برف پاک کن ساما

اولین برف پاک کن خودرو را یک خانم مخترع آمریکایی به نام مری اندرسون در سال 1903 میلادی اختراع نمود . وقتی در خیابان های نیویورک قدم می زد، متوجه شد که در زمان بارش باران راننده ها مجبورند برای تمیز کردن شیشه جلوی خودرو سر خود را از پنجره بیرون بیاورند. همان موقع بود که طرح ساخت تیغه برف پاک کن در ذهن او شکل گرفت.

پس از آن آزمایش های بسیاری روی پلاستیک فشرده انجام گرفت تا راننده بتواند با یک اهرم دستی که به چپ و راست حرکت می داد، آب باران را از روی شیشه پاک کند. با خرید تیغه برف پاک کن برای نخستین بار، راننده ها متوجه شدند که همین اختراع ساده به آنها کمک می کند بدون بیرون آوردن سرشان و توقف خودرو شیشه را تمیز کنند.

پس از آن بود که تمام خودروها ملزم شدند که خود را به تیغه های برف پاک کن مجهز کنند. سال ها بعد مخترعی دیگر تیغه های اتوماتیک را اختراع کرد و کاربرد آن ها بسیار راحت تر از گذشته شد. انواع تیغه برف پاک کن با پیشرفت فناوری دست خوش تغییر شدند و طراحی های ویژه و آیرودینامیک و نوع پلاستیک و لاستیک استفاده شده در تیغه ها توجه خودرو سازان را به خود جلب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

یا

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید