پیش بارگذاری

برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای یا معمولی؟ کدام بهتر است؟

برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای یا معمولی؟ کدام بهتر است؟ - بازرگانی ساما - برف پاک کن ساما

هیچ‌چیز برای راننده خودرو، خطرناک‌تر از کاهش دید نیست و نداشتن دید مناسب هنگام رانندگی، قطعاً منجر به صدمات جبران‌ناپذیری خواهد شد. تیغه برف پاک کن ژله ای یا معمولی، یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی خودرو است، که عدم کارایی صحیح آن در یک روز بارانی، حتماً شما را به دردسر خواهد انداخت. بر کسی پوشیده نیست که روز‌های برفی و بارانی، روز‌های مخاطره‌آمیزی برای رانندگی هستند و این قطعه کوچک و ارزان‌قیمت می‌تواند بهترین دستیار شما برای به‌سلامت عبورکردن از چنین روز‌هایی باشد. هم‌چنین تمیز نگه‌داشتن شیشه جلو و دید شفاف و واضح نیز به‌لطف همین قطعه کوچک اما کاربردی، میسر می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید کدام نوع برف ‌پاک ‌کن برای خودروی شما مناسب است.

برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای یا معمولی؟ کدام بهتر است؟ - بازرگانی ساما - برف پاک کن ساما

ساختار برف پاک کن چگونه است؟

برف پاک‌ کن ، قطعه‌ای فلزی با روکشی پلاستیکی است که به‌صورت بازویی قابل‌حرکت، روی شیشه جلو خودرو و در برخی خودروها بر روی شیشه عقب قرار دارد. این قطعه، آب و آلودگی‌های روی شیشه خودرو را تمیز می‌کند تا رانندگان خودرو دید کامل و واضحی نسبت به فضای پیش رو داشته باشند. همانطور که گفته شد، خودروهایی مانند پژو 206، کوییک، پراید و سیتروئن زانتیا، شیشه عقب نیز مجهز به تیغه برف پاک کن است که این قابلیت سهم زیادی در افزایش ایمنی دارد.

برف‌پاک‌کن‌های قدیمی‌تر، به‌وسیله یک اهرم در کنار فرمان خودرو کنترل می‌شوند، درحالی‌که در خودرو‌های مدرن و پیشرفته، برف‌پاک‌کن‌های الکترونیکی جایگزین مدل مکانیکی شده‌اند. همچنین در برخی از خودرو‌های مدرن امروزی که مجهز به سنسور باران هستند، سرعت عملکرد تیغه برف پاک کن به‌صورت خودکار تنظیم خواهد شد.

انواع تیغه برف ‌پاک ‌کن

همان‌طور که گفته شد برف پاک کن بعنوان یکی از تجهیزات حیاتی، نقش مهمی در حفظ ایمنی خودرو در شرایط جوی نامساعد دارد، به همین دلیل، انتخاب تیغه برف پاک کن مناسب، از اهمیت خاصی برخوردار است.

تیغه برف پاک کن معمولی

تیغه‌های برف ‌پاک ‌کن معمولی، ساده‌ترین و متداول‌ترین نوع تیغه در بازار هستند. جنس تیغه‌های معمولی، پلاستیک فشرده است و از لحاظ قیمتی نیز، مقرون‌به‌صرفه هستند. در اکثر خودروهای تولید داخل، از همین نوع معمولی استفاده می‌شود که به تیغه فابریکی نیز معروف است.

تیغه برف پاک کن ژله‌ای (فلت)

بهترین نوع تیغه برف پاک کن ، تیغه‌های ژله‌ای هستند که به‌نوعی نسل جدید تیغه‌های برف ‌پاک ‌کن محسوب می‌شوند. تیغه‌های ژله‌ای از جنس سیلیکون ساخته ‌شده‌اند که علاوه بر طول عمر بیشتر، در برابر سرما و گرما نیز مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. قدرت آب‌گیری بالا، از دیگر خصوصیات تیغه‌های ژله‌ای است؛ به‌صورتی‌که در یک حرکت رفت‌وبرگشت، هیچ لکه‌ای از آب روی شیشه باقی نمی‌گذارند. این تیغه‌ها، مناسب‌ترین انتخاب برای افرادی هستند که در مناطق پرباران و پربرف زندگی می‌کنند.

برف ‌پاک ‌کن ژله‌ای یا معمولی؟ کدام بهتر است؟ - بازرگانی ساما - برف پاک کن ساما

تیغه برف پاک کن ژله‌ای (هیبرید)

نوع دیگری از تیغه برف پاک کن به نام برف‌گیردار هم وجود دارد که استفاده از آن، چندان متداول نیست. این تیغه، مخصوص تردد در نواحی سردسیر و مناطق کوهستانی است و توانایی پاک‌کردن یخ و برف از روی شیشه خودرو را دارد. این تیغه‌ها، در شرایط جوی سخت شیشه را تمیز می‌کنند و از روی یخ و برف سر نمی‌خورند.

تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی چه تفاوتی با هم دارند؟

یکی از موارد مهم در انتخاب تیغه برف پاک کن مناسب، قدرت جمع‌آوری آب از سطح شیشه هنگام بارش باران است. قدرت آب‌گیری تیغه‌های برف‌پاک‌کن ژله‌ای، به دلیل جنس سیلیکونی و خاصیت چسبندگی بیشتر، نسبت به تیغه‌های معمولی بیشتر است. از سوی دیگر، تیغه‌های معمولی از استحکام بیشتری نسبت به تیغه‌های ژله‌ای برخوردار هستند و در مواجهه با یخ‌زدگی سطحی و گل‌ولای خشک‌شده، بهتر عمل می‌کنند.

همچنین دیگر تفاوت‌ تیغه برف پاک‌کن ژله‌ای و معمولی خودرو، در مواد ساخت و عملکرد آ‌ن‌ها است. تیغه ژله‌ای از یک ماده ژله‌ای خاص ساخته شده که در دماهای پایین انعطاف پذیری بیشتری نسبت به تیغه‌های معمولی دارد. این ویژگی به تیغه این امکان را می‌دهد که به ‌طور دقیق به سطوح مختلف برف بچسبد و آ‌ن‌ها را پاک‌ کند. همچنین، برف پاک‌کن ژله‌ای با گرمای برف یا محیط اطراف به سرعت نرم شده و از خسارت به سطوح حساس خودرو جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

یا

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید